Jakie mamy oprogramowanie Digital Signage

Na rynku znajduje się kilka rodzajów oprogramowania. Pozwalają one na wygodne wyświetlanie treści reklamowych i informacyjnych, interaktywne wsparcie procesu sprzedażowego, wygodne zarządzanie konferencją czy zarządzanie kolejką pacjentów w przychodni lub petentów w urzędzie. Do każdego zastosowania jakie sobie teraz można wymyślić można stworzyć dedykowany do niego software, który pozwoli na jego realizację.

Cechy typowego oprogramowania Digital Signage

Na rynku jest wiele rozwiązań do zarządzania treściami reklamowymi. Każda profesjonalna aplikacja powinna mieć większość z niżej wymienionych funkcjonalności :

– możliwość stworzenia biblioteki multimediów (pliki z obrazkami i filmami pogrupowane na katalogi)

– możliwość zarządzania monitorami/playerami – dostęp do ich listy, podział na grupy w celu wygodnego grupowego wrzucania na nie treści reklamowych

– możliwość tworzenia listy treści – przygotowanie całej listy kontentów do wyświetlenia, kolejności obrazków i filmów. Wygodna edycja listy (zmiana, usuwanie i dodawanie kolejnych treści do listy), czasem użycie jednej listy wewnątrz innej.

– możliwość tworzenia harmonogramów – kiedy jaka lista ma się wyświetlać, z możliwością wyboru pory dnia (godzinowo) oraz dni (np. tylko w piątki, albo tylko 24 grudnia).

– możliwość grupowego publikowania treści na wielu monitorach – wybieramy listę, harmonogram i grupę monitorów i publikujemy ją na monitorach

– możliwość edycji wyświetlanej treści dokładniej niż tylko obrazek/film – aplikacje mają wbudowany edytor, który pozwala na zrobienie jednego materiału złożonego z kilku obrazków na jednym ekranie czy puszczenie filmu w rogu, a umieszczenie obrazka jako tło.

– aplikacje umieszczone bezpośrednio przez producenta na monitorze umożliwiają często zarządzanie ustawieniami monitora (głośność, jasność, nasycenie barw itp.)

– niektóre aplikacje umożliwiają zestawienie kilku monitorów w ściankę video i odpowiednią do tego dystrybucję treści

– wyświetlanie innego rodzaju treści niż obrazki i filmy – np. strony internetowe, obraz wideo z kamery czy informacje RSS czy stream video z internetu

logo digital vitra
logo digital vitra

Sposoby zarządzania treściami reklamowymi i informacyjnymi

Do wyświetlania reklam czy informacji na monitorze możemy skorzystać z kilku sposobów :

– wyświetlanie treści z klucza USB – często wymagane oprogramowanie jest bezpośrednio na monitorze. Takie rozwiązanie polega na wpięciu do monitora zewnętrznego dysku z danymi (obrazy/filmy), które chcemy wyświetlać. Wbudowany software pozwoli na ustawienie ich w kolejce i podstawowe harmonogramowanie. Jest to bardzo tanie rozwiązanie, które można stosować przy niewielkiej liczbie monitorów oraz rzadkich zmianach treści. Do zmiany kontentu wymagana jest bowiem fizyczna ingerencja osoby przeszkolonej przy monitorze – ktoś musi zmienić pliki na dysku USB i ponownie skonfigurować wyświetlanie treści.

– wyświetlanie treści z oprogramowania w sieci lokalnej – oprogramowanie instaluje się na serwerze umieszczonym w wewnętrznej sieci komputerowej firmy. Gwarantuje to wysoki poziom bezpieczeństwa. Takie oprogramowanie wymaga z reguły zewnętrznego minikomputera przy każdym monitorze (niektóre monitory mają wbudowane takie aplikacje np. monitory LG mają wbudowany system SuperSign). Wówczas monitor lub player muszą być podłączone do komputerowej sieci firmowej i mogą otrzymywać aktualizacje treści czy harmonogramu bezpośrednio z serwera aplikacji. Dzięki tej opcji dział marketingu może szybko zdalnie zarządzać całą siecią monitorów. W takim modelu każdy monitor musi być wpięty w sieć lokalną klienta, co może być ograniczeniem, jeśli np. znaczna część zarządzanych monitorów znajduje się w innych miastach lub nawet jest za granicą. Rozwiązaniem tego problemu bywa wystawienie tego serwera do Internetu – wówczas monitory mogą się z nim połączyć przez Internet. Zmniejsza to niestety poziom bezpieczeństwa sieci firmowej.

– wyświetlanie treści z oprogramowania w chmurze – oprogramowanie to działa podobnie jak to działające w sieci lokalnej. Umożliwia zarządzanie całą siecią monitorów, niezależnie od ich umiejscowienia. Każdy monitor musi być podpięty do Internetu tak, by mógł połączyć się z serwerem zainstalowanym na serwerze umieszczonym poza siecią firmową. Osoba zarządzająca również ma dostęp do panelu zarządzającego przez Internet.

Inne typy oprogramowania

oprogramowanie typu Wayfinding – to rozwiązanie pozwalające na wyszukiwanie drogi od miejsca, w którym jesteśmy (np. przy totemie interaktywnym) do interesującego nas punktu (np. konkretnego sklepu, sali kinowej czy pokoju w hotelu). Często stosowane jest tam, gdzie użytkownicy zastanawiają się jak mogą gdzieś dotrzeć – w galeriach (sklepy, łazienka, bankomat), w hotelu (recepcja, pokoje, strefa rozrywki, restauracja), w parku rozrywki (gdy szukamy konkretnej atrakcji) czy w zoo (gdy chcemy zobaczyć konkretne zwierzę). Do tej funkcjonalności prócz mapy często dołącza się plansze z informacją o obiekcie, najnowszych promocjach i aktualnościach czy informację o transporcie publicznym.

– oprogramowanie kolejkowe – bardzo użyteczne na poczcie czy w urzędzie. Pozwala na pobieranie biletów do konkretnych sekcji w miejscu publicznym (np. okienka typu A, B,C,D) i kolejkuje petentów. Następnie nad okienkami, gdzie siedzą osoby obsługujące wyświetla się aktualny numer osoby w kolejce, która ma podejść do okienka.

– oprogramowanie do wsparcia sprzedaży – są to dedykowane rozwiązania szyte na miarę firmy, która chce je wdrożyć. Pozwalają na przeglądanie asortymentu sklepowego wraz z dodatkową informacją o nim, umożliwiają zakupy (jak totemy w McDonalds) czy pozwalają na zakupy biletów przed meczem czy seansem kinowym umożliwiając wybór sektora lub miejsca, na którym chcemy siedzieć. Z reguły wymagają połączenia z oprogramowaniem sprzedażowo-magazynowym firmy w celu synchronizacji danych (nie chcemy by ten sam bilet czy towar został sprzedany dwa razy).

logo digital vitra
logo digital vitra

Wybór i wdrożenie oprogramowania

Możliwości zastosowań oprogramowania Digital Signage jest wiele. Różnią się one sposobem użytkowania, funkcjami, wydajnością oraz ceną. W doborze najlepszego z nich, pasującego do wymagań oraz założeń projektu powinien pomagać ekspert, który zna rozwiązania rynkowe oraz wie jak stworzyć rozwiązania dedykowane do wymaganych w projekcie procesów. Klient nie musi znać się na technicznych aspektach, nasi eksperci ustalą z Państwem potrzebne kwestie i pomogą w doborze rozwiązań.

Chcesz skorzystać z naszej wiedzy i doświadczenia?

Chętnie pomożemy Ci w zorganizowaniu projektu Digital Signage zgodnie z Twoimi potrzebami. Skontaktuj się z nami!