Czym jest Digital Signage?
Digital Signage (inaczej DOOH – Digital-Out-Of-Home) to system umożliwiający cyfrową dystrybucję multimedialnych treści poprzez centralnie zarządzaną sieć wyświetlaczy. Można to sobie wyobrazić jako prywatną telewizję (potencjalnie interaktywną), nad którą mamy pełną kontrolę. Na naszych nośnikach wyświetlamy wybrane przez nas treści, w wybranym przez nas czasie i miejscu. Należy pamiętać, że na każdym nośniku możemy odtwarzać inną treść, np. promocje mogą być zupełnie inne w każdej lokalizacji.
Dlaczego warto z tego korzystać?
Jest wiele powodów dla których warto korzystać z rozwiązań Digital Signage:
Nośnik - na czym możemy wyświetlać kontent?
Nośniki przekazywanych treści dostępne na rynku są bardzo zróżnicowane. Zaliczamy do nich między innymi:
monitory LCD o różnym rozmiarze (od 10 do 98 cali)
telewizory i monitory starszego typu (zwykłe telewizory, monitory CRT, plazmowe)
projektory optyczne i laserowe z ekranem projekcyjnym
ściany LED o dowolnie dużym rozmiarze, zwykłe lub transparentne (przeźroczyste), o różnej rozdzielczości (plamce) od 10mm poprzez , 4mm i 2.5mm aż po telebimy z plamką 0.8mm
Jak wybrać dobrego dostawcę?
Wybierając firmę, z którą będziemy realizować nasze projekty Digital Signage musimy uwzględnić kilka kluczowych cech i parametrów, które powinna posiadać:
Wszechstronność – powinna umieć doradzić w doborze sprzętu i oprogramowania oraz wesprzeć w procesie montażowym i na każdym innym etapie projektu
Rzetelność – powinna sumiennie dostarczać swoje usługi tak, by wdrożone rozwiązania działały bez zakłóceń, a w razie problemów szybko i sprawnie reagowała.
Elastyczność – powinna wybierać rozwiązania idealnie dobrane do potrzeb klienta, które pozwolą stworzyć system optymalny jakościowo i kosztowo