Integracja Digital Signage – czym różni się integrator od sprzedawcy?

Na rynku jest wielu dostawców produktów i usług związanych z rynkiem rozwiązań audiowizualnych. Mają one bardzo różny zakres usług i umiejętności. Część z nich po prostu sprzedaje sprzęt typu monitory, totemy czy uchwyty. Niektóre przede wszystkim świadczą usługi montażowe. Jeszcze inne dostarczają profesjonalne oprogramowanie, które pozwala wygodnie zarządzać treściami reklamowymi lub informacyjnymi, które mają wyświetlać się na nośnikach medialnych.

Integratorem natomiast jest firma, która jest w stanie w całości zaprojektować i wdrożyć cały system Digital Signage od początkowego projektu uwzględniającego potrzeby klienta przez wybór i dostawę odpowiednich produktów aż po montaż i kompletne wdrożenie wybranych rozwiązań. Firma taka musi również umieć wspierać swojego klienta w okresie posprzedażowym kiedy najważniejsze jest utrzymanie ciągłości działania systemu Digital Signage. Integrator musi pomóc zarówno w bieżącym korzystaniu z systemu informatycznego do zarządzania treścią, ale również gdy występują zgłoszenia serwisowe i przydatna jest szybka fachowa reakcja na zaistniałą sytuację.

Etapy projektu z branży Digital Signage

analiza potrzeb klienta – na początek trzeba ustalić jakiego rodzaju komunikacja z grupą docelową jest potrzebna.

wybór nośników multimedialnych – należy wybrać sprzęt i rozwiązania na których wyświetlane będą treści do wyboru mamy monitory profesjonalne, ścianki video, ścianki LED, totemy, menuboardy, projektory i wiele innych rozwiązań.

wybór oprogramowania Digital Signage – należy dobrać właściwy program do wdrożenia w projekcie w zależności od sposobu dystrybucji treści oraz specjalistycznych funkcji wymaganych w tym oprogramowaniu

wybór sposobu montażu – należy wybrać metodę montażu oraz komponenty montażowe (uchwyty do monitorów, stelaż LED). Wybierając trzeba uwzględnić możliwości techniczne lokalizacji oraz estetykę przestrzeni, w której nasze rozwiązania będą funkcjonować.

organizacja łańcucha dostaw – planując projekt należy zadbać o to, by wszystkie komponenty były dostępne na czas montażu. Zarówno same monitory jak i komponenty pomocnicze czy montażowe mają różne terminy dostaw w różnych firmach. Czasem zmienia się wykorzystywane w projekcie modele tylko dlatego, że czas dostawy będzie lepiej pasował do terminu montażu. Dobry integrator potrafi wszystko dostarczyć na czas.

zaplanowanie procesu montażowego – W oparciu o wcześniejsze ustalenia wybiera się realny czas instalacji (w jednym lub wielu punktach). Należy uwzględnić dostawy sprzętu, dostępność ekip montażowych, a czasem nawet pogodę.

wdrożenie oprogramowania zarządzania treścią – Przed instalacją trzeba również uruchomić szkielet oprogramowania do zarządzania kontentem, tak by w czasie instalacji sprzętu można było wpinać poszczególne monitory do systemu. Wymaga to najczęściej zakupu serwera oraz instalacji części centralnej oprogramowania oraz udostępnienie go w taki sposób, by monitory umieszczone w różnych lokalizacjach miały do niego dostęp.

działania instalacyjno-montażowe – następnie należy przeprowadzić instalację wybranych rozwiązań Digital Signage. Powinna być przeprowadzona sprawnie i profesjonalnie oraz z dbałością o czystość i estetykę miejsca, w którym prowadzony jest montaż.

przeszkolenie klienta – po instalacji następuje szkolenie klienta z zakresu uzgodnionego przy planowaniu. Najczęściej dotyczy ono praktycznego zarządzania treścią – od informacji jak przygotować kontent do wrzucenia, po jego edycję w oprogramowaniu oraz dystrybucję na sieć reklamową stworzoną podczas projektu

wsparcie powdrożeniowe – po uruchomieniu całości systemu należy zadbać o ciągłość jego działania. Często projekt kończy się podpisaniem umowy SLA, dotyczącej wsparcia ze strony integratora – zarówno od strony serwisowej (pomoc w sytuacjach gwarancyjnych i serwisowych) jak i od strony technicznej (doradztwo w temacie obsługi systemu do zarządzania treścią).

Podstawowe kompetencje integratora Digital Signage

Dobry integrator powinien mieć cztery podstawowe cechy:

komunikatywność – musi umieć zrozumieć potrzeby klienta i wczuć się w jego rolę. Powinien też patrzeć oczami klienta na jego biznes. Dzięki temu integrator Digital Signage dobierze właściwe rozwiązania realizujące faktyczne potrzeby swojego klienta.

wszechstronność – powinien mieć dobre rozeznanie produktów i rozwiązań rynkowych. Czasem należy wykorzystać monitory, czasem lepsza będzie ściana LED, a jeszcze innym razem najlepszy będzie projektor. Musi mieć całą paletę rozwiązań informatycznych, by móc realizować indywidualne potrzeby klientów. Powinien móc dostarczyć kompleksowe rozwiązanie od projektu aż po w pełni funkcjonalny system Digital Signage.

terminowość – musi dobrze zaplanować projekt w czasie tak , by jego realizacja przebiegała w uporządkowany sposób. Powinien dbać o terminowość dostaw i zarządzanie ekipami instalacyjnymi tak, by wszystko odbyło się zgodnie z planem.

rzetelność – wpływa na cały projekt – od etapu planowania po wykończenie prac podczas samej instalacji. Cała firma musi wyznawać zasadę, że najważniejsze jest by dobrze wykonać swoją pracę i by wszystko działało zgodnie z zaplanowanymi założeniami i brać pełną odpowiedzialność za efekty swojej pracy

Integrator o takich cechach każdy projekt doprowadzi z sukcesem do końca. Warto zatem wybrać właściwego partnera, który będzie skutecznym partnerem biznesowym w działaniach z dziedziny Digital Signage.

JESTEŚ ZAINTERESOWANY NASZĄ OFERTĄ?