Monitory reklamowe i informacyjne

Digital Vitra, jako kompleksowy dostawca usług Digital Signage dostarcza swoim klientom wszelkiego rodzaju komponenty do rozwiązań audiowizualnych. Oferujemy zarówno profesjonalne monitory reklamowe, ścianki video, ściany LED, okablowanie, konferencyjny sprzęt AV, projektory, wiele rodzajów uchwytów, totemy, kioski interaktywne oraz komputery i oprogramowanie pozwalające szybko, stabilnie i bezpiecznie zarządzać treściami reklamowymi i informacyjnymi wyświetlanymi na urządzeniach.
Jesteśmy w stanie profesjonalnie pomóc w wyborze odpowiedniego sprzętu spełniającego nawet najbardziej nietypowe wymagania klienta. Zawsze dobieramy rozwiązania, które będą optymalne kosztowo, w stosunku do wymaganej w projekcie jakości.

Monitor reklamowy

Podstawowym narzędziem do komunikacji audiowizualnej z klientami są monitory reklamowe. Pozwalają one na skuteczne, szybkie i elastyczne przekazywanie informacji – zarówno sprzedażowej (monitor do reklam, monitor do promocji) jak i organizacyjnej (monitor z informacją na lotniskach, stadionach, w urzędach, klinikach czy hotelu). To nowoczesne rozwiązanie, które pozwala wygodnie zarządzać treścią w wielu lokalizacjach na raz, łatwo poprawić czy zmienić umieszczone na nim informacje oraz wyświetlać dane, które pobierane są „w danym momencie” (np. numerki pacjentów w przychodni, czy ilość produktu na stanie sklepu).

Profesjonalny monitor Digital Signage a zwykły telewizor

Monitory reklamowe dla biznesu różnią się od telewizorów, które są powszechnie stosowane w domach. Mają zdecydowanie większą jakość komponentów, posiadają gwarancję producenta na minimum 3 lata, pozwalają na użytkowanie sprzętu 24/7 oraz na używanie monitorów zarówno w pionie jak i w poziomie. Więcej o tym można przeczytać w tym dokumencie.

Różnice TV a monitor reklamowy

Typy Monitorów

Monitory możemy rozróżniać względem kilku parametrów. Kupując dany sprzęt musimy uwzględnić ich zastosowanie oraz warunki w jakich będzie pracował. Inaczej jest, gdy kupujemy monitor do wnętrza restauracji pracującej 12 godzin na dobę a inaczej, gdy potrzebujemy monitora na witrynę sklepu, który będzie pracował 24/7 w świetle dnia w pozycji pionowej.

Zadaniem profesjonalnej firmy jest tak ustalić potrzeby klienta, by dobrany został sprzęt optymalnie spełniający wymagania projektowe.

Najważniejsze cechy profesjonalnych monitorów Digital Signage, które należy brać pod uwagę to:

Wielkość ekranu

Liczona jest w calach przekątnej ekranu (1 cal = 2,54 cm)

małe (10”-27”)

tablety lub niewielkie monitory, które umieszcza się dyskretnie na niewielkiej przestrzeni. Mogą stać na ladzie lub na niewielkiej nodze, służą najczęściej do pracy z klientem już wewnątrz lokalu i zazwyczaj są interaktywne (obsługują dotyk).

monitory-reklamowe2

standardowe (32”-65”)

z reguły służą do prezentacji treści reklamowych bądź informacyjnych. Są na tyle duże, że widać je z większej odległości. Jeśli mają dotyk to często stosowane są przy zakupach lub np. jako monitory w totemach dla galerii).

dv4

wielkoformatowe (75”-98”)

są to monitory, które mają prezentować treści na dużą odległość. Znajdują się na salach konferencyjnych lub szkoleniowych. Jeśli mają dotyk to umożliwiają pracę kolaboracyjną (np. spotkania zespołu zarządzającego lub marketingowego).

dv3

Jasność

Liczona w nitach (1nit = 1kandela / m2)

monitory standardowe (350 – 500 nit)

monitory o jasności zwykłego telewizora, używane tam, gdzie nie ma mocnego oświetlenia, najczęściej nadają się do wnętrza lokalu, gdzie światło słoneczne nie dociera.

122286

monitory o podwyższonej jasności (700-1000 nit)

stosuje się tam, gdzie jest mocniejsze oświetlenie i warto zadbać o większą wyrazistość obrazu

brightness

monitory witrynowe o najwyższej jasności (2500-4000 nit)

ekrany reklamowe, które świecą tak mocno, że można zobaczyć wyraźnie treści nawet w pełnym słońcu dnia.

122284

Rozdzielczość

Liczona w pixelach

ekrany FullHD (FHD, 1080p, 1920x1080 px)

monitory o standardowej już (choć wysokiej) rozdzielczości, które pozwalają na wyświetlanie obrazu o bardzo dobrej jakości. Przygotowanie materiałów na taki monitor wymaga mniej czasu i środków.

resolution

ekrany UltraHD (UHD, 4K, 3840x2160 px

monitory o rozdzielczości 4k, stające się powoli nowym standardem jakości obrazu. Mają czterokrotnie lepszą rozdzielczość niż monitory FHD. Należy pamiętać o tym, że jeśli je wykorzystujemy to tworząc materiały do wyświetlania również musimy stworzyć je w rodzielczości 4k, aby możliwości ekranu 4k zostały w pełni wykorzystane.

resolution (1)

Układ monitora

poziomy

standardowe ułożenie monitora (jak w telewizorze). Każdy monitor na rynku jest w stanie działać w ten sposób

sort1

pionowy

tylko niektóre monitory potrafią tak działać. Używając monitora nie wspierającego tej opcji (lub telewizora) ryzykujemy zniszczeniem matrycy (część kryształów LED może spłynąć na dół ekranu, będzie miał on na górze ciemny obraz a na dole jasny)

sort

Ciągłość pracy

Liczony w godzinach użytkowania na dobę.

typ monitora 16/7

wspiera używanie włączonego sprzętu przez 16 godzin dziennie.

hourglass

typ monitora 24/7

pozwala na całodobowe korzystanie z nośnika reklamowego bez konieczności jego wyłączania

delivery

Matryca

Jest kilka bazowych typów matryc LED

TN

najsłabsza jakość matryc, wykorzystywana z reguły w biurowych monitorach komputerowych. Niski kontrast, szybkie odświeżanie, słaby kąt widzenia (kolory jasno widać tylko na wprost)

monitor1

VA

przeciętna jakość matryc, stosowana w tańszych monitorach. Średnie odświeżanie, średni kontrast, dalej słaby kąt widzenia (kolory się zmieniają patrząc z boku)

monitor

IPS

wysoka jakość matryc, stosowana w lepszych monitorach. Niskie odświeżanie, wysoki kontrast i żywe kolory, pełny kąt widzenia (z każdego miejsca kolory są identyczne)

dv4

OLED

nowa jakość matryc, niskie odświeżanie, doskonały kontrast (idealna czerń), pełny kąt widzenia. Monitory są bardzo cienkie (poniżej 1 cm) ze względu na jednowarstwową strukturę matrycy.

dv3

Interaktywność

monitory bez dotyku

pozwalają tylko na wyświetlanie treści, bez interakcji z użytkownikiem. Służą do wyświetlania reklam, informacji, prezentacji na szkoleniu czy konferencji itp.

monitor1

monitory dotykowe

ekrany interaktywne, które pozwalają na obsługę działań użytkownika. Pozwalają na sprzedaż i przeglądanie oferty, zakup biletów czy obsługę totemu w galerii, gdzie sprawdzamy trasę do wybranego sklepu.

monitor

W obliczu tylu możliwości warto skorzystać z pomocy eksperta (takiego jak nasza firma Digital Vitra będąca integratorem Digital Signage) w celu wybrania odpowiednich i pasującej do wymagań rozwiązań audiowizalnych.

Chcesz skorzystać z naszej wiedzy i doświadczenia?

Chętnie pomożemy ci w zorganizowaniu projektu Digital Signage zgodnie z Twoimi potrzebami. Skontaktuj się z nami!