Digital Signage w Gastronomii
Lokale gastronomiczne takie jak restauracje, bary, lodziarnie czy pizzernie szukają możliwości szybszego i bardziej atrakcyjnego przedstawienia oferty swoim klientom. W razie potrzeby (np. niedostępności konkretnego dania) chcą móc szybko zmienić dostępną ofertę lub zbudować promocję na bieżąco. W przypadku promocji terminowych (np. „happy hour”) chcą poinformować klientów, że mają możliwość skorzystania z dodatkowych usług czy rabatów. Wszystko to jest utrudnione w przypadku korzystania z klasycznych rozwiązań typu plakaty czy kabinetowe menuboardy. Wyzwaniem organizacyjnym jest ciągła zmiana plakatów, a rozwieszenie ich wszystkich na raz na ścianach zajmuje sporo miejsca. Korzystając z rozwiązań audiowizualnych typu monitory czy menuboard w restauracji można szybko i efektywnie zmieniać treści informujące o ofercie aktualnie dostępnej w lokalu.
Rozwiązania audiowizualne w Gastronomii
Nowoczesne rozwiązania audiowizualne stosuje się. aby zwiększyć sprzedaż i podnieść atrakcyjność wizualną oferty lokalu. Systemy Digital Signage w lokalach gastronomicznych mają wiele przewag nad typowymi rozwiązaniami typu plakaty czy statyczne menuboardy:
Jakość i animowany kontent
na monitorze można przygotować niezwykle atrakcyjny wizualnie kontent oraz dodać do niego animacje, które przyciągają wzrok klientów (oko wyłapuje ruch) i zwiększają ich skupienie na ofercie. Taka atrakcyjność treści jest nieosiągalna w innych mediach reklamowych takich jak plakaty.
Oszczędność przestrzeni
na jednym ekranie można wyświetlać wiele informacji, gdyż mogą wyświetlać treści animowane i zmienne w czasie (w tak zwanych playlistach). Taka opcja zastępuje kilka plakatów na raz.
Oszczędność pieniędzy i czasu
zmiana plakatów czy głównego menu zawsze skutkuje dodatkowymi kosztami wytworzenia nowych materiałów oraz ich wymiany, każdorazowo wymaga to działań pracowników w lokalu. Rozwiązania audiowizualne pozwalają na dystrybucję treści na wszystkie monitory na raz.
Automatyzacja i łatwość zmiany oferty
w każdej chwili można zmienić treści wyświetlane na ekranie, zarówno w jednym lokalu jak i w całej sieci. Można również zaplanować taką zmianę z wyprzedzeniem, tak by w dogodnym dniu i godzinie treść uległa zmianie.
Możliwość połączenia z systemami zewnętrznymi
oprogramowanie pozwala wyświetlane treści synchronizować z systemami zewnętrznymi (np. systemem sprzedaży czy kasą fiskalną) oraz umożliwia budowę narzędzi sprzedażowych takich jak totemy z możliwością zamawiania samoobsługowego co znacząco skraca czas sprzedaży.
Harmonogramowanie treści
specjalistyczne, ale wygodne w użyciu oprogramowanie pozwala na ustawienie wyświetlanego menu w taki sposób, że w odpowiednich porach wyświetla dedykowane menu. Np. pozwala łatwo w godzinach 9-12 wyświetlać ofertę śniadaniową, od 20 reklamować „happy hour” czy prezentować ofertę weekendową.
Profesjonalny image
korzystając z takich rozwiązań lokal jawi się klientom jako nowoczesny i profesjonalny.
Skuteczność komunikacji audiowizualnej potwierdzają różne badania (np. ten raport Samsunga (link)). Wyraźnie wskazuje on, że reklamowane produkty odnotowują spory wzrost sprzedaży (około 30-40%), a 90% klientów uważa takie menu za atrakcyjne i zrozumiałe. Warto zatem takie rozwiązania są opłacalne dla lokali gastronomicznych.